برقکار ساختمان _ برقکار

علت صدا دادن فیوز

صدا دادن فیوز و دلایل مهم آن :

 یکی از نشانه های خراب بودن فیوز، صدا دادن آن به صورت جیزجیز مداوم میباشد. که هر چه سریعتر نسبت به برطرف کردن مشکل باید اقدام نمود. صدا دادن فیوز عوامل مختلفی دارد، که در ابتدا انواع فیوز را معرفی میکنیم، و در ادامه علت صدا دادن فیوز را توضیح میدهیم.

انواع فیوز :

فیوز ها شامل ۳ مدل میشوند. که در طی زمان و پیشرفت تکنولوژی تولید شدند. این مدل ها عبارتند از:

  • فیوز فشنگی
  • فیوز اتوماتیک
  • فیوز مینیاتوری

در ادامه به معرفی نوع ساخت و کارکرد هریک از آنها میپردازیم، تا بتوانیم  مشکل فیوز و علت صدا دادن آن را بیابیم.

فشنگی :

یکی از قدیمی ترین فیوزها این نوع میباشد. که معمولا در تابلو کنتور و حتی در ساختمانهای قدیمی در داخل واحد نیز مورد استفاده قرار می گرفت.

فیوز فشنگی
فیوز فشنگی

صدا دادن فیوز فشنگی :

اگر صدایی مانند جیز جیز از این نوع فیوز شنیدید به سادگی میتوانید، نسبت به رفع آن اقدام کنید. زیرا این نوع فیوز ساختار ساده ای دارد.

این فیوز از یک رشته سیم ساخته میشود، که داخل یک محفظه از جنس چینی قرار دارد. و اگر اتصال دو سر این فیوز محکم و مناسب نباشد، شروع به جرقه زدن و صدا میکند.

برای اعزام برق کار ماهر به تمام مناطق و محله های تهران کمتر از نیم ساعت، تنها با ما تماس بگیرید.

اتوماتیک :

بعد از فیوز فشنگی نوعی فیوز دیگر به بازار آمد. که در محل فیوز فشنگی و بجای آن بسته میشود. با این تفاوت که اگر در ساختمان اتصالی رخ دهد، فیوز فشنگی به اصطلاح میسوزد، و باید تعویض شود. اما فیوز اتوماتیک همانطور که در تصویر مشاهده میکنید، دارای یک دکمه قرمز و یک دکمه مشکی رنگ است.

در زمان اتصالی دکمه مشکی رنگ بصورت اتوماتیک بیرون می آید و برق قطع می شود. اگر بعد از رفع اتصالی ، دکمه مشکی رنگ را فشار دهید، برق مجددا وصل میشود. دکمه قرمز رنگ نیز مخصوص قطع برق میباشد، اگر این دکمه را فشار دهید. برق قطع میشود.

فیوز اتوماتیک
فیوز اتوماتیک

علت صدا دادن فیوز اتوماتیک :

این نوع فیوز در پایه ای نصب میشود، که فیوز فشنگی نیز در همان پایه نصب میگشت، اگر صدا از اتصالات پایه فیوز بود، میتوانید با محکم کردن اتصالات نسبت به رفع ایراد آن اقدام کنید. ولی اگر صدا از فیوز شنیده میشود؛ باید آنرا تعویض کنید. چرا که این فیوز ساختار نسبتا پیچیده ای داردو لذا قادر به تعمیر آن نمیباشید.

 جهت انجام کلیه کارهای برقی ساختمان در اسرع وقت فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

کلید مینیاتوری :

فیوز یا به عبارتی صحیح تر کلید مینیاتوری، جدیدترین نوع فیوز میباشد. امروزه استفاده از این نوع فیوز بسیار رواج دارد. بطوری که در تابلو کنتور و جعبه فیوز واحد، استفاده میگردد. بر روی این نوع فیوزها کلیدی وجود دارد که اغلب مشکی رنگ است البته رنگهای قرمز نارنجی آبی هم وجود دارد، که این کلید به سمت بالا و پایین حرکت میکند. و باعث قطع و وصل جریان برق میشود.

کلید مینیاتوری
فیوز فشنگی

صدا دادن فیوز مینیاتوری :

اگر از کلید مینیاتوری صدایی مداوم و متوالی شنیدید، باید حتما آن را تعویض نمایید.

عواملی که باعث صدای این نوع فیوزها میشود، بسیار متفاوت است که در ادامه به بررسی مهمترین آنها میپردازیم : 

  1. خرابی فیوز بعلت پایان طول عمر آن.
  2. استفاده بیش از حد و عدم تناسب جریان برق مصرفی با قدرت دستگاه.
  3. اتصالی های مکرر و خراب شدن فیوز.

ساکنین و خانواده ها ، به محض قطع برق به یک برقکار شبانه روزی که بتواند سریعا به محل مراجعه نموده و مشکل را برطرف نماید ، نیاز پیدا میکنند. در اسرع وقت جهت انجام کلیه کارهای برقی ساختمان فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

تماس با ما