برقکار ساختمان _ برقکار

آمار مصرف برق در کشور های مختلف

مصرف برق

آمار مصرف برق در کشور های مختلف

اعزام برقکار فوری در تمامی منطق تهران به صورت شبانه روزی با مجموعه تک فازه.

برق جزئی از انرژی هایی است که در سرتاسر جهان به آن اهمیت ویژه ای میدهند و بسیار پرمصرف و پرکاربرد میباشد.به عبارت دیگر مصرف برق در تمام دنیا حائز اهمیت میباشد.

همانطور که در تصویر زیر میبینید، از نظر مصرف برق، چین پرمصرف ترین کشور جهان محسوب میشود. مصرف این کشور در سال ۲۰۱۷، ۶٫۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.و به میزان مصرف ۶٫۳۱ میلیارد KWh رسیده. ظرفیت تولید شده در چین تا پایان سال ۲۰۱۷ به ۱۷۷۷٫۳ گیگا وات میرسید. 

نقطه مقابل چین، بریتانیا تنها کشور اتحادیه اروپا است که در سال ۲۰۱۷، مصرف برق خود را کاهش داد.

اعزام فوری تعمیرکار برق در تهران

همچنین اشتیاق انگلیس به استفاده از برق در یک دهه اخیر کاهش یافته. که دلیل این اتفاق، کاهش فعالیت های صنعتی میباشد. لذا بیشترین مصرف بریتانیا متعلق به بخش خانگی است،

لازم به ذکر است براساس آخرین آمار، مصرف برق ایران، در رتبه ۱۸ ام جهان قرار دارد. این در شرایطی میباشد، که میزان مصرف در سرانه تولید و شدت انرژی تناسبی با سایر کشورهایی که رتبه‌های مشابهی با ما، در عرصه‌های اقتصادی دارند، وجود ندارد. و این موضوع نقطه ضعفی بزرگ به حساب می آید.

آمار مصرف برق

راه های پرداخت قبض برق در کشور های مختلف :

در اوایل این مقاله میزان مصرف برق در ۳ کشور چین، برتانیا و ایران را با یکدیگر مقایسه نمودیم. حال به مقایسه روش های پرداخت قبوض برق، در چین و بریتانیا خواهیم پرداخت.

دریافت خدمات برق ساختمان با مجموعه تک فازه

پرداخت قبض برق در کشور چین

در کشور چین که از پرمصرفترین کشورها در مصرف برق میباشد، قبوض برق ماهی یکبار صادر میگردد. البته لازم به ذکر است؛ با توجه به صنعت این کشور، و جمعیت آن، این مقدار چندان عجیب به نظر نمی رسد. تعرفه برق در این کشور ۰٫۵ تا ۰٫۶ یوان به ازای هر کیلو وات مصرف میباشد. راه های پرداخت این قبوض در کشور چین به شرح زیر میباشد:

  • استفاده از کارت مخصوص:اداره برق این کشور یک کارت مخصوص پرداخت قبض برق برای مشترکین صادر می گردد. شهروندان این کشورمی توانند با قرار دادن این کارت در کنتور برق قبض ماهیانه خود را پرداخت نمایند.
  • پرداخت با کیف پول دیجیتال:شهروندان این کشور با استفاده از کیف پول های We Chat یا Alibaba قبوض برق را پرداخت مینمایند. با یکبار وارد کردن اطلاعات و ثبت آن ها هر ماه تنها با یک کلیک می توانند قبوض خود را پرداخت نمایند.
  • پرداخت حضوری در بانک ها:در این شرایط، مشترکین باید کارت مربوط به قبض برق خود و پول نقد به همراه داشته باشند. 
  • پرداخت با دستگاه خودرپرداز:بدین منظورشهروندان چینی ،کارت مربوط به قبض برق خود را در دستگاه خود پرداز، قرار میدهند؛ که هم میتوانند آن را شارژ کنند، و هم قبض خود را پرداخت نمایند. لازم به ذکر است برای شارژ این کارت مشترکین باید مشخص کنند که به اندازه چند واحد برق می خواهند آن را شارژ کنند نه به اندازه چند یوان. همچنین اگر این کارت را نداشتند کافیست گزینه ” بدون کارت ” را انتخاب کنند تا با استفاده از کارت های اعتباری پرداخت های خود را انجام دهند.
پرداخت قبض برق

دریافت خدمات شبانه روزی برقکاری ساختمان

پرداخت قبض برق در کشور انگلستان

کشورانگلستان یکی از کم مصرف ترین کشور های اروپا در حوزه مصرف برق به شمار می آید. تعرفه برق در این کشور به ازای هر کیلو وات مصرف برق، ۲۱ الی ۲۳ سنت میباشد.

راه های پرداخت این قبوض در کشور انگلستان به شرح زیر میباشد:

  • تراکنش های برداشت خودکار:در این روش، ماهیانه مبلغی به صورت خودکار از حساب اشخاص برای پرداخت قبض برق برداشت می شود. این مبلغ بستگی به میزان اعلام شده توسط خود شخص و یا شرکت برق خواهد داشت.
  • پرداخت های از پیش انجام شده یا Pre Paid:در این شرایط مشترکین برای هر قبض ماهیانه مبلغی پرداخت نخواهند کرد، بلکه از قبل مبلغی را پرداخت کرده اند و هزینه مورد نظر از آن کسر میگردد. البته لازم به ذکر است که در پایان دوره اگر هزینه قبوض بیشتر از مبلغ پرداختی بوده باشد. باید تسویه شود. و همچنین اگر کمتر بوده باشد، برای دوره بعد در حساب ذخیره میگردد.
  • شماره تلفن برای پرداخت قبوض:شهروندان انگلیسی می توانند به صورت ۲۴ ساعته با سرویس های تلفنی پرداخت، با وارد کردن اطلاعات مربوط به قبض برق با توجه به مصرف برق و اطلاعات حساب بانکی خود به راحتی و در هر زمان قبض خود را پرداخت نمایند. 
  • پرداخت های اینترنتی:اشخاص می توانند قبوض خود را که با در نظر گرفتن مصرف برق صادر میگردد، از طریق سامانه های اینترنیت یا اپلیکیشن ها موبایلی پرداخت نمایند.
  • از طریق اداره پست:در این روش حتما باید به اداره پست مراجعه نموده و قبوض خود را با استفاده از پول نقد، کارت های اعتباری یا کارت های مخصوص پرداخت قبض برق که باید شارژ نمود، پرداخت کنند. 
0 0 رای ها
رضایت شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما